آمادگی های قبل از ازدواج
باید بدانید که تنها با رسیدن به بلوغ جسمی، آمادگی لازم برای ازدواج بدست نمی آید. لازم است پیش از ازدواج به تمام ابعاد فکر کنید. مثلاً شما آمادگی روحی را برای ازدواج دارید یا خیر؟ یا اینکه با شرایط شما اگر ازدواجی صورت بگیرد آن ازدواج پایدار خواهد بود؟

مشاوره های پیش از ازدواج
ازدواج را میتوان به عنوان اولین تعهد عاطفی و حقوقی افراد در بزرگسالی نام برد. ازدواج سالم میتواند نیازهای عاطفی و امنیتی افراد را در سطحی عالی برآورده کند تمایلات جنسی جزء مهمی از سلامت و کیفیت زندگی افراد محسوب می شوند که میتوان گفت: از نیازهای اساسی و جدایی ناپذیر از هویت یک انسان بالغ و سالم است.
مشاوره های قبل از ازدواج چیست؟
– مشاوره پیش از ازدواج تا چه حد میتواند به ما کمک کند؟
– چرا وجود مشاوره ازدواج و مشورت الزامی است؟

مشاوره خانواده
خانواده مهمترین رکن و تشکیل جامعه است که بر اساس ازدواج دو جنس مخالف با یکدیگر تشکیل میشود و تداوم و حفظ آن اهمیت ویژه ای دارد. خانواده یک واحد اجتماعی است و این خانواده کانون رشد و تکامل، التیام و شفادهنده و تعییر و تحول آسیب ها و عوارض است. که بستری برای شکوفائی در روابط اعضایش می باشد. اهمیت خانواده سالم در این جاست که با توجه به توانمندی هایشان در مورد مسائل مشترک تصمیم بگیرند و مشاوره خانواده معمولاً مشکلات افراد را مورد بررسی قرار میدهد.

زوج درمانی(خانواده)
همانطور که می دانید زوج درمانی یکی از روشهای مدرن برای از بین بردن مشکلات میان افراد است که معمولاً با استفاده از زبان و به صورت گفتگو سعی در برطرف کردن آن می شود و با تمرکز بر روی مشکلات می توان آنها را درمان کرد.

سکس تراپی
امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که میتواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. در صورت مواجه با چنین معضلاتی جهت دریافت راهکارهای مناسب که میتواند زندگی را سر و سامان دهد به سکس تراپ مراجعه نمائید.

استرس و اضطراب
استرس و اضطراب احساس ناخوشایندی است گه گاهی با آن مواجه می شویم. این احساس در حقیقت واکنشی است نسبت به رویدادها و شرایط دلهره آوری که در زندگی فرد ایجاد میشود. بنابراین این احساس هم جنبه ادراکی دارد و هم واکنش فیزولوژیکی با خود همراه دارد. در واقع ما اضطراب را هم در ذهن و هم در جسم خود تجربه می کنیم. اگر علائم استرس و اضطراب طولانی باشد باعث اختلال در زندگی شخصی می شود که باید برای کنترل و درمان آن به متخصص مراجعه نمود.

وسواس و افسردگی
وسواس می تواند نشانه ابتلای فرد به یک بیماری دیگر باشد. وسواس در برخی افراد نشانه بیماری افسردگی است و درمان افسردگی سبب درمان وسواس نیز می شود، برعکس این قضیه نیز صادق است یعنی خود وسواس می تواند سبب ابتلا به افسردگی و اضطراب در بیمار شود.

روانپزشکی
روانپزشکی شاخه ای از پزشکی که روی تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات روانی، عاطفی و رفتار تمرکز می کند.

تغذیه و سبک زندگی
یکی از مهمترین راه هایی که به انسان کمک میکند، از سلامت روان بیشتری برخوردار شود داشتن سبک زندگی سالم است. سبک زندگی روشی است که افراد مسائل زندگی روزانه خود را با توجه به شرایط جسمی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و … تنظیم می کنند، در داشتن سبک زندگی سالم عوامل متعددی نقش دارند که میتواند موجب ارتقاء سلامت روان فرد شده و کیفیت زندگی انسان را بهبود ببخشد.

مشاوره تخصصی کودک و نوجوان
مشاوره کودک نوعی از خدمات روانشناختی است که در جلسات مشاوره درمانگر، کودک را وادار میکند تا هیجانات خود را ابراز نماید.
طبق نظر روانشناسان نوجوان، سازگاری نوجوان در امتداد کارکرد روانی قبلی او قرار دارد. بنابراین در کودکانی که دچار مشکلات روانشناختی هستند، خطر ابتلا به مشکلات روانشناختی بالا است.

مشاوره تحصیلی
مشورت با یک مشاور تحصیلی خیلی از نگرانی های پیش پا افتاده را برطرف میکند. مشاوره تحصیلی در ابتدا یک مروری از سطح آمادگی شما را میکند و سپس با بررسی توانایی شما برنامه ریزی های تحصیلی را انجام میدهد.

مشاوره اعتقادی
دستورات دینی توصیه هایی در مورد بهترین روش های زندگی، نحوه برخورد و واکنش به دیگران را ارائه کرده است و با استفاده از علم روانشناسی کمک موثری در جهت بهتر زندگی کردن را در دسترس عموم قرار داده است.